Leveransvillkor & Frakt

Våra leveransvillkor

Tidblom Wines erbjuder hemleverans – via Best Transport, till många orter i Sverige. Är dock inte rikstäckande ännu.
Fraktkostnaden framgår i varukorgen och beror på hur många lådor du beställer.
Beställer du senast söndag kl. 23.59 så kan du få ditt vin senast fredag.
Lokala avvikelser kan förekomma. Till vissa postadresser, t.ex. öar eller långt från tätorter kan extra fraktkostnad tillkomma. När vi fått din order får du en orderbekräftelse och vi kontaktar dig för att bekräfta när leveransen kommer.


Hur gör du?

Att handla i Tidblom Wines vinbutik är lika enkelt och smidigt som att handla i vilken butik som helst. Dessutom slipper du bära hem varorna. Allt du behöver göra är att välja vin och lägga in en beställning, betala och luta dig tillbaka. Resten sköter vi.

1. Hitta dina favoriter

Välj bland våra viner, eller låt oss välja ut en färdigkomponerad temalåda till dig. Lägg i varukorgen. Välj betal- och leveranssätt. Och tryck på köp. Klart!

2. Vin på väg

Din order skickas från vårt lager. Vi skickar från lagret 1 gång i veckan oftast på Måndagar.

3. Levererat och klart

Vinerna kommer hem till din dörr, alternativt hämtar du på utlämningsställe efter ÖK.

Våra fraktalternativ – välj själv vad som passar dig

Få dina viner levererade ända hem till dörren, oftast kvällstid vardagar mellan 18-22.00. Du kan ha önskemål om dag. En fraktavgift tillkommer som varierar beroende på vilken region du beställer ifrån och hur många lådor. Väljer du att hämta på lagret är det fraktfritt.

När och hur får jag mitt vin:

Vi levererar dina viner en gång i veckan, eller så kan du hämta på utlämningsställe i nordvästra Skåne.
Har du valt att hämta så kontaktar vi dig för att bestämma dag.

  • Beställer du senast söndag, så kan du få du din leverans senast på fredag mellan 18-22,00
  • När vi fått din beställning kontaktar vi dig för att tala om när leveransen kommer.
  • Långt norrut, på landet och till öar kan det ta lite längre tid.

Har du frågor kring din leverans? du kontaktar oss på [email protected]

Legitimation obligatoriskt

Vid hemleveransen så behöver du, eller någon annan som är över 20 år, ta emot, visa giltig legitimation och kvittera leveransen.
Är ingen hemma och tar emot leveransen, kan det tilllkomma extrakostnader för ytterligare utkörning.

Om ett bud hämtar upp ditt vin på något av våra utlämningsställen så måste både ditt och budets legitimation visas.

Vänligen ha överseende med att våra bud och ombud kräver legitimation, även om du är klart över 20 år. Detta är för att försäkra oss om att verkligen följa svensk lagstiftning, samt att se till att verkligen alla får rätt viner!


Betalning

Klarna
Våra allra flesta betalningar hanteras av Klarna. Där kan du betala med Klarna direkt, faktura, kort eller överföring från din internetbank.

Faktura
Betalar du via Klarna så är betalningstiden normalt 14 dagar. På manuella fakturor från Tidblom Wines gäller 10 dagars betalning.

Leverans och betalning av förbeställningar

För vissa populära och eftertraktade viner möjliggör vi förbeställning av vinet. Dessa beställs och betalas alltså nu, men har en senare leveranstid. Du kommer att debiteras inom fyra dagar efter din beställning, därefter skickas en orderbekräftelse som värdebevis på ditt köp. Vinerna skickas till dig så fort de finns i lager.

Om vinet är ett förbeställningsvin så framgår detta på vinets presentationssida.

Har du frågor

Har du frågor kring leveransen av din beställning är du välkommen att kontakta kundservice på 0707-727113, 0707-315215 eller [email protected]

Om du inte hittar det svar du söker på vår sida är du alltid välkommen att kontakta oss på nummer eller mail ovan. Du får svar inom 24 timmar helgfria dagar.

Reklamations- och ångerrätt

Hos Tidblom Wines och Tidblom Group omfattas du alltid av det svenska konsumentskyddet. Du har med andra ord full reklamations- och ångerrätt. Det innebär att du har 14 dagars rätt att ångra ditt köp efter det att vi har tagit emot din beställning. Läs mer om hur du skall göra i våra köpvillkor.